måndag 13 oktober 2008

Sjukvården

Idag skall jag klaga lite på den svenska sjukvården. Jag väljer helt att bortse från det som är bra och fungerar och koncentrerar mig på något som inte är lika bra, köer. Jag har väntat sen i maj på att operera min fot som pga en ledsjukdom är mer eller mindre värdelös för tillfället. Jag blev först lovad operation i september men har fortfarande inte ens fått besked om när den kan bli av. Nu har jag inte kunnat jobba sen tidigt i somras för att jag har så ont i foten, har svårt att gå helt enkelt. Och att vara sjuskriven suger kan jag säga, och att inte veta hur länge det kommer att vara så är ännu värre. Fast det som är värst är att inte alltid kunna vara den pappa man vill till sin sina barn pga att man har så ont. Så idag skall jag kontakta ortoped mottagningen igen, det kanske blir fjärde gången gillt. Jag vill ha ett besked så jag kan planera, så att man kan ge besked till sin arbetsgivare m.m. Återkommer efter samtalet med ortopeden

Inga kommentarer: