onsdag 29 oktober 2008

IPRED

Jag förstår inte varför dom svenska politikerna svarar hur högt när mediabranchen skriker HOPPA. IPRED med sanktionsdirektivet är inget annat en statligt sanktionerad utpressening från mediabranchen mot deras egna kunder. Det finns inget som visar att det skulle bli någon skillnad i Sverige från de andra länder där detta redan är tillåtet läs gärna detta inlägg på opassande.se
http://opassande.se/index.php/2008/10/24/en-historik-over-de-danska-antipiratlagarna/

Jag tänker inte stödja dessa företag mer för jag vill inte att mina pengar skall användas i denna maffiaverksamhet. Jag uppmanar alla att bojkotta de mediaföretag som väljer att arbeta med denna form av utpressarverksamhet och jaga sina egna kunder.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: