tisdag 7 oktober 2008

Integration

En sak som jag har funderat på är varför dom svenska kvällstidningarna så gott som alltid mörkar namn och identitet på misstänka brottslingar när det är invandrare som är gärningsman. Skulle det på något sätt motverka främlingsfientlighet. Detta sker i fall efter fall och jag tycker att läsarna har rätt att få veta sanningen, inte kvällspressen förskönade version av den. Men den sanningen är kanske för svår att hantera för etablisemanget. Jag har som jag skrivit tidigare inget alls emot att människor från andra länder väljer att flytta till Sverige bara man sköter sig. Men jag tycker trots detta att den svenska integrationspolitiken har havererat totalt, titta på situationen i t ex Södertälje där polisen råder människor att inte vistas ute nattetid i vissa områden pga av våldet från invandrargäng. Situationen blir inte bättre av politiker och dess lojala media förskönar verkligheten. Detta skapar bara ett missnöje och förakt mot samhället i stort och skapar bara utrymme för partier med mer ljusskygga åsikter.

Inga kommentarer: